16.3.20

Ν.Ε. ΓΛΩΣΣΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ
(σχεδιάγραμμα)

Αποτέλεσμα εικόνας για γλωσσομάθεια


ΟΡΙΣΜΟΣ

Γλωσσομάθεια ονομάζεται η εκμάθηση από ένα άτομο ξένων γλωσσών παράλληλα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας του. Η εκμάθηση μίας ή περισσότερων γλωσσών προϋποθέτει τη γνώση της γραμματικής, του συντακτικού, της ορθογραφίας, του λεξιλογίου, της φωνολογίας και των ιδιωματισμών μίας ξένης γλώσσας.

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ

Η γνώση ξένων γλωσσών στο παρελθόν ήταν προνόμιο λιγοστών σχετικά ανθρώπων, κυρίως λογίων ή εμπόρων. Στη σημερινή εποχή, όμως, το προνόμιο αυτό έχει γίνει κτήμα εκατομμυρίων ατόμων, τόσο λόγω της συνειδητοποίησης της αξίας που έχει η γλωσσομάθεια, όσο και των κινήτρων που έχουν δοθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Η αξία της γλωσσομάθειας καταδεικνύεται από τα εξής:

• Είναι απαραίτητη για την επικοινωνία και συνεννόηση μεταξύ αλλοεθνών, οι οποίοι είτε επισκέπτονται μια χώρα της αλλοδαπής (ιδίως όταν οι χώρες αποτελούν τουριστικούς προορισμούς) είτε θέλουν να ενημερωθούν για τις διεθνείς εξελίξεις (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές κ.λπ.) είτε έχουν διαδικτυακές επαφές είτε διατηρούν αλληλογραφία με κατοίκους της αλλοδαπής.

• Θεωρείται σημαντικό τυπικό εφόδιο σε ένα πλήθος εργασιών και πρωταρχικό προσόν σε ορισμένα επαγγέλματα (π.χ. ξεναγοί, μεταφραστές, διερμηνείς, υπάλληλοι τουριστικών επιχειρήσεων κ.ά.)

• Κρίνεται αναγκαία στη διεκπεραίωση οικονομικών και εμπορικών συναλλαγών με διακρατικό χαρακτήρα (π.χ. εταιρείες εισαγωγών-εξαγωγών, χρηματιστήρια κ.ά.) ή για τη συμμετοχή επιχειρηματιών και παραγωγών σε διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια.
• Καθίσταται χρήσιμη σε πολιτικές συνδιασκέψεις, συναντήσεις, συνόδους και διαπραγματεύσεις, όπου ηγέτες κρατών, διπλωμάτες και άλλοι κρατικοί αξιωματούχοι έχουν άμεσες επαφές για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Αποτέλεσμα εικόνας για γλωσσομάθεια
• Είναι επιβεβλημένη στο χώρο των επιστημών, ειδικά για όσους πραγματοποιούν πτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, για όσους μελετούν τη διεθνή βιβλιογραφία, για όσους συμμετέχουν σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια και για όσους επιθυμούν να δημοσιεύσουν σε ξένα επιστημονικά περιοδικά τα επιστημονικά τους πονήματα.

• Θεωρείται κεφαλαιώδης για τη γνωριμία με την κουλτούρα και τον πολιτισμό άλλων λαών και τις επιμέρους εκφάνσεις τους (τέχνη, επιστήμη, παραδόσεις, ήθη, έθιμα κ.λπ.), γεγονός που συμβάλλει στην αλληλοκατανόηση μεταξύ ατόμων και λαών, στη (συγ)κριτική εξέταση των γνωρισμάτων και των επιτευγμάτων κάθε έθνους και στην επίτευξη της εθνικής αυτογνωσίας.

• Συντελεί στην όξυνση των πνευματικών δεξιοτήτων και στη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων του ατόμου μέσα από την τριβή του με τη γραμματική, το συντακτικό και το λεξιλόγιο ξένων γλωσσών και στην καλύτερη αντίληψη των ιδιαιτεροτήτων της μητρικής του γλώσσας.

Προβληματισμοί:

Η γλωσσομάθεια έχει αναμφισβήτητα οφέλη για τον άνθρωπο. Ωστόσο, η εκμάθηση ξένων γλωσσών μπορεί να έχει παρενέργειες, σημαντικότερες των οποίων είναι οι ακόλουθες:

• Ο υπερβάλλων ζήλος για εκμάθηση ξένων γλωσσών μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο στην αδιαφορία για την πληρέστερη δυνατή εκμάθηση της μητρικής γλώσσας του (στα επίπεδα του λεξιλογίου, της γραμματικής, του συντακτικού, της φωνολογίας κ.λπ.), ενώ η καλή γνώση ξένων γλωσσών πρέπει να έπεται της καλής γνώσης της μητρικής γλώσσας.

• Η υπερβολή ή η υπερτίμηση στην αξία της γλωσσομάθειας ενδέχεται να αποτελέσει τον προθάλαμο για μια γενικότερη απαξίωση του εθνικού πολιτισμού (του οποίου η γλώσσα αποτελεί θεμελιώδες και διακριτικό συστατικό) και συνακόλουθα να οδηγήσει σε μία μορφή πολιτιστικής ξενομανίας.


• Η εκμάθηση ξένων γλωσσών από νεαρά άτομα που επιθυμούν να σπουδάσουν στο εξωτερικό συχνά καταλήγει στην υποτίμηση των μαθημάτων που διδάσκονται στη μητρική τους γλώσσα και έχει ως αποτέλεσμα να μη αποκτούν μία σφαιρική παιδεία πάνω σε θέματα της εθνικής ιστορίας τους.


Η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί 
αναγκαιότητα για τους σύγχρονους νέους
05/07/2013
 
Αποτέλεσμα εικόνας για γλωσσομάθειαΣε έναν κόσμο που οι χώρες του καθίστανται όλο και περισσότερο αλληλεξαρτώμενες, και νέες τεχνολογίες έχουν εξαλείψει τα σύνορα και τις αποστάσεις, δεν μπορούμε πια να παραμένουμε μονόγλωσσοι. Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας έχει γίνει αναγκαία περισσότερο από ποτέ για τη σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο. Η επιτυχία πλέον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα του ατόμου να λειτουργήσει ως ένα μέλος ενός παγκόσμιου χωριού του οποίου τα μέλη ομιλούν μια ποικιλία γλωσσών. Η εκμάθηση ξένων γλωσσών δεν αποτελεί πλέον ένα χόμπι, αποτελεί μια αναγκαιότητα για τους σύγχρονους νέους. Πως όμως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να βοηθήσει στο να αντιμετωπίσουν οι νέοι τις προκλήσεις του σήμερα;

Σε μια περίοδο που το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων δυσκολεύεται να κατακτήσει μια θέση στην αγορά εργασίας ένα σίγουρο διαβατήριο για την θέση αυτή αποτελεί η γνώση ξένων γλωσσών. Η γλωσσομάθεια είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους.

Καταρχήν σε προσωπικό επίπεδο μιας και ο νέος αποκτά μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση. Εάν βρεθεί για παράδειγμα σε μια ξένη χώρα θα καταφέρει να επικοινωνήσει με αλλόγλωσσους ανθρώπους πράγμα που σίγουρα τονώνει την αυτοπεποίθηση του νέου. Διευρύνει τον πνευματικό ορίζοντα, την κριτική του ικανότητα, δημιουργεί νέους τρόπους σκέψης, νέες νοητικές δεξιότητες.

Σε κοινωνικό επίπεδο μιας και η γλωσσομάθεια μπορεί να βοηθήσει τους νέους να ανακαλύψουν τον πολιτισμό της χώρας τους και να τον συγκρίνουν έπειτα με τον πολιτισμό άλλων χωρών. Διότι το να μιλούν μια ξένη γλώσσα σημαίνει πως υπεισέρχονται σ’ένα κόσμο ανθρώπων που σκέφτονται διαφορετικά, έχουν διαφορετικό τρόπο ζωής. Ανακαλύπτουν επίσης καινούριες ανθρώπινες συμπεριφορές, παύουν να έχουν προκαταλήψεις και επαναπροσδιορίζουν την στάση τους στην κοινωνία. Αρχίζουν να εκτιμούν την διαφορετικότητα. Η εκμάθηση γλωσσών συντελεί στην ανάπτυξη της ανεκτικότητας και της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των λαών με διαφορετικό πολιτισμό.

Σε επαγγελματικό επίπεδο η γλωσσομάθεια αποτελεί «κλειδί» για την επαγγελματική επιτυχία. Ειδικά στην Ευρώπη η γνώση και η ευχέρεια σε περισσότερες από δυο γλώσσες αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι ξένες γλώσσες αποτελούν σημαντικό διαβατήριο προκειμένου να ενταχθεί κάποιος στην αγορά εργασίας. Η γνώση της αγγλικής γλώσσας αν και εξακολουθεί να κατέχει την πρωτοκαθεδρία δεν αποτελεί πλέον προσόν μιας και θεωρείται δεδομένη.

Σε μικρές αγγελίες του Τύπου παρατηρούμε πως από επιθυμητή έως απαραίτητη είναι πλέον η επαρκής, ακόμη και άριστη γνώση των ξένων γλωσσών.

Στην επαγγελματική σταδιοδρομία είναι δύσκολο να απορροφηθεί  κάποιος στην αγορά εργασίας, αν δεν γνωρίζει, όχι μόνο μια, αλλά τουλάχιστον δυο ξένες γλώσσες.

Η γλωσσομάθεια βοηθά στην συνεχή επιμόρφωση του εργαζομένου. Του επιτρέπει να συνεργάζεται με αλλόγλωσσους, διευρύνει το πλαίσιο συναλλαγών. Αυτό σε μια κοινωνία παγκοσμιοποιημένη και πολυπολιτισμική, όπως η δική μας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρονται αρκετές ευκαιρίες για εργασία που χάνονται από την έλλειψη γλωσσικών γνώσεων. Ταυτόχρονα, όμως, οι επαγγελματικές απαιτήσεις έχουν αυξηθεί τόσο ώστε η γνώση ξένων γλωσσών κρίνεται απαραίτητη ακόμα και για τους πολίτες που θέλουν να εργάζονται στην χώρα τους. Η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα για παράδειγμα καθιστά αναγκαία την εκμάθηση μιας ή περισσοτέρων γλωσσών.

Στην ανώτατη εκπαίδευση η γνώση ξένων γλωσσών είναι απαραίτητη μιας και καμία ειδίκευση, εξειδίκευση, μεταπτυχιακό, ή εκπόνηση διδακτορικής διατριβής πρέπει να συνοδεύεται από την πολύ καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας. Οι ερευνητές έχουν το πλεονέκτημα να καταρτιστούν αρτιότερα και να καταφύγουν στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Με την ξένη γλώσσα θα έρθουν σε επικοινωνία με τις ξενόγλωσσες λογοτεχνίες και με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η συμμετοχή επίσης ενός φοιτητή σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητικού πληθυσμού, οι σπουδές στο εξωτερικό ή ακόμα και η εργασία εκεί δείχνει πως οι ξένες γλώσσες είναι απαραίτητες.

Ακολούθως, η εκμάθηση γλωσσών, είτε για μελέτη, είτε για επαγγελματικές ανάγκες, για τους σκοπούς της κινητικότητας, για ανταλλαγές, είτε για απλή προσωπική ευχαρίστηση είναι πλέον επιτακτική.

*Η κυρία Κλαίρη Γαλανάκη είναι καθηγήτρια Αγγλικών, 
MSc Business Economics, Finance and Banking στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ.



Αποτέλεσμα εικόνας για γλωσσομάθεια

Γλωσσομάθεια είναι η επαρκής κατοχή μιας ή περισσότερων ξένων γλωσ­σών.
   Ο άνθρωπος κατέχει μια γλώσσα, όταν είναι σε θέση να τη μιλά και να τη γράφει σωστά, γνωρίζοντας την προφορά, το λεξιλόγιο, τη σύνταξη και τους ιδιωματισμούς της.
        Βαθμοί της γλωσσομάθειας
Η γλωσσομάθεια διαβαθμίζεται ανάλογα με το κίνητρο και το σκοπό για τον οποίο μαθαίνει κανείς μια γλώσσα:
      Ως πρώτο στάδιο εξοικείωσης με μια γλώσσα αναφέρεται η δυνατότητα συνεννόησης σε καθαρά πρακτικά θέματα, η γνώση, δηλαδή, του καθη­μερινού λεξιλογίου.
      Δεύτερο στάδιο θεωρείται η γνώση της επιστημονικής ορολογίας.
      Τρίτο είναι το στάδιο κατανόησης της ξένης γλώσσας ισόβαθμα με τη μητρική (γνώση της δομής και της απαρέγκλιτης εφαρμογής της γραμμα­τικής και του συντακτικού καθώς και των ποικίλων σημασιών μιας λέ­ξης)·
(Έκφρ. Έκθ. Α'Λυκείου σελ. 79)

        Απαραίτητη η γλωσσομάθεια στην εποχή μας. Την επιβάλλουν λό­γοι:
1. Πολιτικοί:
       Επικράτηση του διεθνισμού και της παγκοσμιοποίησης.
       Διεύρυνση της δημοκρατίας και δημιουργία παγκόσμιων οργανισμών και κινημάτων πολιτικής πίεσης.
       Η ανάγκη υπεράσπισης και προβολής των εθνικών θεμάτων σε διεθνείς οργανισμούς και συνέδρια από τους πολιτικούς ηγέτες ή τους διπλωμά­τες.
Κοινωνικοί:
. Ο τουρισμός αποτελεί στις μέρες μας ευρύτατα διαδεδομένο τρόπο ψυ­χαγωγίας μεγάλων ομάδων ανθρώπων αλλά και βασικό οικονομικό πόρο για τη χώρα μας.
       Η ανάγκη επικοινωνίας και ανάπτυξης σχέσεων με άλλους λαούς καθώς και η κατανόηση του τρόπου ζωής και της σκέψης τους. Η οργάνωση της γλώσσας καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο ένας λαός αντιλαμβάνε­ται τον κόσμο.
       Η ουσιαστική κατάλυση των συνόρων των κρατών και η άμεση αλληλε­πίδραση του τρόπου ζωής, ο οποίος προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία.
       Η επίλυση σειράς καθημερινών προβλημάτων, π.χ κατανόηση χρήσης μιας μηχανής για τις καθημερινές ανάγκες.
Πνευματικοί:
       Η ανάγκη παρακολούθησης της ανάπτυξης των επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών και η δυνατότητα επιμόρφωσης σε ξένα πανεπιστήμια.
       Η απαίτηση για πνευματική τελείωση· καλλιεργείται η κριτική σκέψη, προσεγγίζεται πολύπλευρα η πραγματικότητα.
       Ο σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας και ενημέρωσης μέσω του Διαδικτύου και της δορυφορικής τηλεόρασης.
       Η ανάγκη επαφής με την ιστορία και τον πολιτισμό των άλλων λαών. Σωρεύεται έτσι η σοφία και η σκέψη άλλων λαών.
       Η γνώση μιας γλώσσας σημαίνει νέο τρόπο σύλληψης, οργάνωσης και έκφρασης του κόσμου της πραγματικότητας, μέσα από τη δική του «ταξι­νομία του κόσμου».

       Η καλύτερη κατανόηση της μητρικής γλώσσας και η συναίσθηση της εθνι­κής ιδιαιτερότητας. Η αυτογνωσία είναι αποτέλεσμα της ετερογνωσίας.
       Η ψυχαγωγία διευρύνεται και γίνεται ποιοτικότερη (δυνατότητα ανάγνω­σης ξένων κειμένων, κατανόησης στίχων ποίησης και μουσικής κλπ.).
Ηθικοί:
Η ηθικοποίηση του σύγχρονου ανθρώπου με τον εμπλουτισμό του από παγκόσμιες αξίες και ιδανικά.
  H ποιότητα και η ειλικρίνεια της συνάντησης ανθρώπου με άνθρωπο μέσα από τη μητρική ή την ξένη γλώσσα, «ηθική της γλώσσας» (Γ. Μπαμπινιώτης).

5.    Οικονομικοί:
       Η παγκοσμιοποίηση της αγοράς, η διεκπεραίωση των οικονομικών συναλλαγών, η διαφήμιση, η παρακολούθηση των δεικτών της παγκό­σμιας οικονομίας και η απαραίτητη γνώση του διεθνούς δικαίου.
       Η δημιουργία περισσότερων προϋποθέσεων για επαγγελματική απο­κατάσταση καθώς και η καταπολέμηση της ανεργίας με τη δυνατότη­τα π.χ. άσκησης του επαγγέλματος του δασκάλου ξένων γλωσσών.
       Η άμεση ενημέρωση για τις εξελίξεις στο χώρο του επαγγέλματος.
6.    Εθνικοί:
       Αποφυγή της εθνικής απομόνωσης, προώθηση του Ελληνικού πνεύ­ματος, αφού την ελληνική γλώσσα μιλούν μόνον οι αριθμητικά περιο­ρισμένοι Έλληνες.
(Έκφρ. Έκθ. Α'Λυκείου σελ. 77-85)
Κίνδυνοι από τη γλωσσομάθεια
1.         Η γλωσσική αλλοτρίωση μπορεί να οδηγήσει σε μιμητισμό στον ευρύτε­ρο τρόπο ζωής και σε εθνική αλλοτρίωση και υποδούλωση ενός λαού.
2.    Η νόθευση του γλωσσικού μας πλούτου με ξενόγλωσσους νεολογισμούς.
3.    Απομάκρυνση από την παράδοση.
(Έκφρ. Έκθ. Α'Λυκείου σελ. 77)

Σημασία της Γλωσσομάθειας για τους Έλληνες
Είναι μεγαλύτερη απ' ό,τι για τους άλλους Ευρωπαίους, γιατί:
1.    Οι Έλληνες υστερούν αριθμητικά από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
2.    Ελάχιστοι Ευρωπαίοι γνωρίζουν Ελληνικά· έτσι η επικοινωνία μαζί τους καθιστά απαραίτητη τη γλωσσομάθεια.
3.    Η παρακολούθηση της εξέλιξης των επιστημών είναι αδύνατη στις μέρες μας χωρίς τη γνώση ξένων γλωσσών.
4.    Η ανάγκη για συγγραφή και δημόσια παρουσίαση επιστημονικών εργα­σιών.
5.    Η χρήση του διαδικτύου, που η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα του δι­ευρύνονται καθημερινά, απαιτεί τη γνώση τουλάχιστον της Αγγλικής γλώσσας.
(Έκφρ. Έκθ. Α'Λυκείου σελ. 85)

Γλώσσα και μετανάστευση
Όσοι μαθαίνουν τη γλώσσα της χωράς που μεταναστεύουν:
       Προσαρμόζονται εύκολα στο νέο τους κοινωνικό περιβάλλον και. η νοσταλγία της πατρίδας γίνεται μικρότερη.
       Διευρύνουν τον κύκλο των επαφών τους με τους ντόπιους και δεν αισθά­νονται ξένοι και παραγκωνισμένοι.
       Δε δημιουργούν προϋποθέσεις ρατσιστικών εκδηλώσεων σε βάρος τους, όταν διακρίνονται από υψηλό πολιτισμικό επίπεδο.
       Ανταποκρίνονται καλύτερα στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις και. δε γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης εξαιτίας της άγνοιας.
       Παρακολουθούν και κατανοούν τις εξελίξεις σ' όλους τους τομείς της ζωής της νέας χώρας, γιατί ενημερώνονται από τα ΜΜΕ της χώρας που διαμένουν.
       Παίζουν το ρόλο του καλού πρεσβευτή, μεταφέροντας στοιχεία του δικού τους πολιτισμού στην ξένη χώρα.
       Γνωρίζουν και διεκδικούν τα δικαιώματα τους.
(Έκφρ. Έκθ. Α'Λυκείου σε λ .85)

Εξέλιξη της μητρικής γλώσσας του μετανάστη στη χώρα παραμονής
       Η γλώσσα του μετανάστη δέχεται σοβαρές επιδράσεις από τον νέο πολι­τιστικό του περίγυρο.
       Ο βαθμός της διείσδυσης εξαρτάται από την οργάνωση της παροικιακής ζωής, από τη λειτουργία σχολείων στα οποία διδάσκεται η μητρική γλώσσα, από τη συχνή επαφή με την πατρίδα.
       Τα άτομα που μεταναστεύουν σε μικρή ηλικία ή γεννιούνται σε μετανα­στευτικό περιβάλλον γίνονται συνήθως δίγλωσσα με αποκλείσεις υπερο­χής της μητρικής ή της ξένης γλώσσας .

 Ο ρόλος της εκμάθησης ξένων γλωσσών στην εκπαίδευση της χώρας μας
       Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας δεν παίζει κανένα ρόλο στη γλωσσική κοινότητα, παίζει όμως θεσμικό και κοινωνικό ρόλο στην κοινότητα.

Επηρεάζει ιδεολογικά το πνεύμα της εκπαίδευσης μέσα από τη φιλοσοφία της ξένης γλώσσας και το περιεχόμενο των διδασκόμενων κειμένων.
       Η διδακτική των ξένων γλωσσών χρησιμοποιεί πρακτικές που κατα­σκευάζονται στις δυτικές χώρες, με σκοπό τη διεθνοποίηση των γλωσ­σών τους . Τα διδακτικά αυτά μοντέλα επηρεάζουν και τη διδακτική άλ­λων μαθημάτων (οπτικοακουστική, γνωσιακή, επικοινωνιακή μέθοδος, προοδευτική παιδαγωγική).
       Καθορίζει σ' ένα βαθμό το αναλυτικό πρόγραμμα (ωράριο, διδακτέα ύλη κτλ.).
       Η γλωσσομάθεια δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να χρησιμοποιεί απο­τελεσματικότερα τον Η/Υ.
       Επηρεάζεται η επικοινωνία μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων.
       Στα βιβλία της ξένης γλώσσας προβάλλεται σημαντικά το πολιτισμικό στοιχείο του λαού που μιλά την αντίστοιχη γλώσσα ως μητρική. Η γνώση αυτή οδηγεί στην αντιρατσιστική αγωγή.
       Εφαρμόζονται προγράμματα ανταλλαγών, επισκέψεων και εκπαιδευτι­κής συνεργασίας μεταξύ σχολείων διαφορετικών χωρών.
(Έκφρ. Έκθ. Α'Λυκείου σελ. 85)
Το οικονομικό κόστος της γλωσσομάθειας

Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας έχει οικονομικό κόστος στην ελληνική οι­κογένεια, γιατί το σύνολο των παιδιών καταφεύγει στη φροντιστηριακή υποστήριξη. Βασικές αιτίες του φαινομένου είναι:
       Η διδασκαλία της ξένης γλώσσας, παρά τα σημαντικά βήματα, δεν είναι πλήρως και συστηματικά οργανωμένη, με αποτέλεσμα τη μη εξασφάλιση υψηλού βαθμού γλωσσομάθειας.
       Η δημόσια παροχή γνώσης υποτιμάται από τον Έλληνα γονιό και μαθητή.
       Η φροντιστηριακή υποστήριξη των μαθητών σε όλα τα μαθήματα είναι μια καλλιεργημένη κακή νοοτροπία των Ελλήνων.
Απαιτείται:
       Συνεχής εκσυγχρονισμός της διδακτικής των ξένων γλωσσών, με την επι­κουρία όλων των σύγχρονων τεχνολογικών επιτευγμάτων.
       Το σχολείο να εξασφαλίζει τον ύψιστο βαθμό γλωσσομάθειας.
       Σεβασμός και αξιοποίηση της προσπάθειας που γίνεται στο ελληνικό σχολείο.
(Έκφρ. Έκθ. Α Λυκείου σελ. 83



Γιατί είναι καλό να μιλάμε πολλές γλώσσες: 
5 οφέλη των γλωσσομαθών

Γιατί είναι καλό να μιλάμε πολλές γλώσσες: 5 + 1 οφέλη των γλωσσομαθών
07|06|2014 |


«Αν μιλούσαμε άλλες γλώσσες θα αντιλαμβανόμασταν διαφορετικά τον κόσμο» είχε πει στις αρχές του 20ου αιώνα ο Αυστριακός φιλόσοφος Λούντβιχ Βιτγκενστάιν. Σήμερα, σχεδόν 100 χρόνια μετά, μπορούμε να πούμε ότι θα ήταν μάλλον περήφανος για μας.

Υπολογίζεται ότι πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού είναι δίγλωσσο, σύμφωνα με έρευνα του Psychology Today. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 3.500.000.000 άνθρωποι χρησιμοποιούν περισσότερες από μία γλώσσες για να επικοινωνούν καθημερινά.

Υπάρχουν ευρέως διαδεδομένα οφέλη από τη γλωσσομάθεια, όπως η αύξηση στη γνωστική επεξεργασία, η εστίαση και η ικανότητα πολλαπλών καθηκόντων. Αλλά για τους ανθρώπους που αναγνωρίζονται ως δίγλωσσοι ή πολύγλωσσοι, τα οφέλη είναι συνήθως πιο συγκεκριμένα και προσωπικά.

Ακολουθούν μερικά οφέλη της γλωσσομάθειας που βιώνουν από χέρι οι γλωσσομαθείς, όπως αναφέρουν στη Huffington Post.

Μπορείτε να καταλάβετε και να εκτιμήσετε διαφορετικούς πολιτισμούς
Τα περισσότερα έργα τέχνης και πολιτισμού είναι πιο όμορφα στη μητρική τους γλώσσα. Ακούτε ένα τραγούδι, διαβάζετε ένα κλασικό μυθιστόρημα, βλέπετε μια ταινία - αυτά είναι πράγματα που οι δίγλωσσοι συνήθως έχουν το πλεονέκτημα να εκτιμήσουν στην αρχική τους μορφή.

Η διγλωσσία μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης εκτός της χώρας σας.
Εν μέσω κρίσης είναι χρήσιμο να έχετε την ευελιξία να αναζητήσετε την τύχη σας μακριά από τη «φωλιά» σας. Επιπλέον, δεν είναι μυστικό ότι οι εργοδότες θεωρούν τις γλωσσικές δεξιότητες ως επιπλέον προσόν για έναν εργαζόμενο.

Θα παρατηρήσετε και θα εκτιμήσετε πράγματα που μερικές φορές χάνονται στη μετάφραση.
Ζούμε σε έναν όλο και πιο παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπου πολλές πολιτιστικές λεπτές αποχρώσεις μπορεί να γλιστρούν μέσα στις ρωγμές της μετάφρασης και κατανόησης. Οι νέες γλώσσες ανοίγουν την πόρτα σε ένα εντελώς νέο πολιτισμό και στον τρόπο που βλέπετε τον κόσμο.

Δεν γίνονται όλα κατανοητά με τη μετάφραση. Μερικές φορές το πολιτιστικό πλαίσιο είναι απαραίτητο.
Ο τρόπος που σχηματίζονται οι γλώσσες και δημιουργείται η αργκό μπορεί συχνά να λέει πολλά για τους ανθρώπους που τη μιλούν. Γνωρίζοντας ισπανικά είναι επίσης χρήσιμο για την εκμάθηση νέων γλωσσών, ιδιαίτερα λατινογενών.

Θα αισθανθείτε μια αίσθηση σύνδεσης με την κληρονομιά σας, την ιστορία και την οικογένεια.
Για πολλούς, μια ξένη γλώσσα τους κρατά συνδεδεμένους με τις οικογένειές τους. Φανταστείτε να μην είναι σε θέση να επικοινωνούν με τους γονείς σας, τους παππούδες, θείους και θείες μόνο και μόνο επειδή δεν μοιράζεστε την ίδια γλώσσα.

Η αυτο-έκφραση σας παίρνει συναρπαστικές μορφές
Πολλοί λένε ότι όσοι μιλάνε πολλές γλώσσες εμφανίζουν πολλές διαφορετικές προσωπικότητες, μία για κάθε γλώσσα. Πράγματι όταν μιλάτε σε άλλη γλώσσα δεν συμπεριφέρεστε με τον ίδιο τρόπο, όπως όταν μιλάτε στη μητρική σας και αυτό μπορεί να είναι πολύ συναρπαστικό, δίνοντας σας πολλούς διαφορετικούς τρόπους έκφρασης.
Πηγή: iefimerida.gr - 

Απαραίτητη στα παιδιά η εκμάθηση ξένων γλωσσών

30/09/2017 Διονύσης Μπινιώρης

Αποτέλεσμα εικόνας για εκμαθηση ξενων γλωσσων οφελη εκθεσηDo you speak English”, είναι πιθανότατα η πρώτη φράση που μπορείς να μάθεις σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών στο “παρθενικό” σου μάθημα αγγλικών. Στην χώρα μας ειδικά για τα παιδιά δημοτικού το να μάθουν Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, ή κάποια άλλη γλώσσα είναι κάτι που τους αρέσει. Αυτό αναφέρει και έρευνα της Eurostat, με την Ελλάδα να είναι η τρίτη χώρα που τα παιδιά μαθαίνουν ακόμα και δυο ξένες γλώσσες. Η αγάπη για την ξενόγλωση εκπαίδευση φυσικά είναι ιδιαίτερη και στο νησί μας, αφού λόγω του ότι οι ντόπιοι συναναστρέφονται με ξένους έμαθαν πιο γρήγορα αγγλικά και κάποια άλλη γλώσσα.

Όσο για τις πιο περιζήτητες, μεγάλη ζήτηση φαίνεται να έχουν τα Ιταλικά, τα Ρωσικά και τα Κινέζικα, ενώ έπονται τα Γαλλικά και τα Γερμανικά που έχουν πλέον πέσει σε δεύτερη μοίρα. Από την αρχή της κρίσης, αφού οικογένειες που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια δεν γράφουν τα παιδιά τους σε δεύτερη γλώσσα. Ιδιαίτερα αγαπητή και προσιτή είναι τα Ιταλικά. Το φροντιστήριο άλλωστε αποτελεί την ιδανική λύση στους μαθητές όσον αφορά στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών, αφού δουλεύει σωστά τόσο στον γραπτό αλλά και στον προφορικό λόγο.

Η άλλη όψη
Υπάρχει βέβαια και η άλλη όψη του νομίσματος, αφού αρκετές οικογένειες λόγω των χαμηλών οικονομικών δυνατοτήτων τους δεν μπορούν να πληρώσουν για τα παιδιά τους να πάνε σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών. Παρόλα αυτά για τους γονείς η εκμάθηση εκτός των Αγγλικών και Γαλλικών, Γερμανικών, Ισπανικών ή Ιταλικών θεωρείται απαραίτητη από τους γονείς που πιστεύουν ότι επαγγελματικά θα βοηθηθούν τα παιδιά τους.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την Eurostat η Aγγλική Γλώσσα παραμένει η πιο δημοφιλής, ενώ μετά ακολουθούν οι υπόλοιπες. Επίσης πρέπει να πούμε ότι τα περισσότερα παιδιά δεν φτάνουν μόνο στο lower που είναι το πρώτο πτυχίο αγγλικών, αλλά προχωράνε και στο Proficiency τις περισσότερες φορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου