10.12.19





Ν.Ε. ΓΛΩΣΣΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ


Αποτέλεσμα εικόνας για σκεφτομαι και γραφω"
ΕΝΟΤΗΤΑ  1

📗ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημασία:
οικονομική ανάπτυξη.
νέες θέσεις εργασίας.
κατασκευάζονται έργα υποδομής.
βελτιώνονται τα μέσα μεταφοράς και εξυπηρέτησης των πολιτών.
επαφή ατόμων και λαών.
ανάπτυξη συμφιλίωσης και συνεργασίας μεταξύ ατόμων και λαών.
γνωριμία με τα μνημεία και την παράδοση.

Αρνητικά αποτελέσματα:
ξενομανία.
καταστροφή και μόλυνση περιβάλλοντος.
οικονομική εκμετάλλευση τουριστών.
αλλοιώνονται οι αξίες της φιλοξενίας.
μοναδικός σκοπός το κέρδος.
διαμάχες και συγκρούσεις μεταξύ ντόπιων κατοίκων και τουριστών.
αρνητική εντύπωση της χώρας μας στο εξωτερικό.

Ο σημερινός τουρίστας:
σκοπεύει μόνο στη διασκέδαση.
προσεγγίζει επιφανειακά τον τόπο που επισκέπτεται.
συνήθως ταξιδεύει για προσωπική προβολή και επίδειξη.
αδιαφορεί για την προστασία του τόπου που επισκέπτεται.

Προτάσεις:
γνώση και καλλιέργεια πνεύματος.
σεβασμός στην παράδοση του τόπου που επισκεπτόμαστε.
ουσιαστική επαφή με τα μνημεία και τις ομορφιές του τόπου.
Πολιτεία:
- διαφήμιση των πλεονεκτημάτων της χώρας μας.
- να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης της χώρας μας.
- προστασία και διατήρηση των μνημείων.
- προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
- καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη και τον τουρίστα.




ΕΝΟΤΗΤΑ 3

📘Φιλία

Προϋποθέσεις ορθής φιλίας:

• Σεβασμός στην προσωπικότητα του άλλου.
• Ειλικρίνεια και τιμιότητα.
• Κατανόηση προβλημάτων.
• Αλληλοβοήθεια.
• Κοινά ενδιαφέροντα.
• Απουσία εγωισμού.
• Συνεχής επικοινωνία.

Αξία της φιλίας:

• Βαθύτερη επικοινωνία.
• Εκμυστήρευση, εμπιστοσύνη.
• Αποφυγή της μοναξιάς.
• Συμπαράσταση στις δύσκολες στιγμές.
• Διάλογος.
• Μας βοηθά να γνωρίσουμε τον εαυτό μας.
• Μας βελτιώνει σαν άτομα.
• Μας εντάσσει ομαλά στην κοινωνία.

Η φιλία στην εποχή μας διέρχεται κρίση.

Αίτια:

• Έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• Ανταγωνισμός.
• Ζωή στις πόλεις > καχυποψία.
• Τηλεόραση > μας αποξενώνει.



ΕΝΟΤΗΤΑ 4

📙Σχολείο

Προσφορά:

• Καλλιεργεί πνευματικά το παιδί.
• Βοηθά στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
• Διδάσκει ηθικές αρχές και αξίες.
• Βοηθά στην ομαδικότητα, συνεργασία και αλληλεγγύη.
• Καταργεί τις διαφορές μεταξύ των ατόμων.
• Καλλιεργεί την περιέργεια και την αναζήτηση.
• Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του.
• Ολοκληρώνει την προσωπικότητα.

Τα προσόντα του εκπαιδευτικού:

• Αγάπη για τους μαθητές και το έργο του.
• Ηθικός, τίμιος, έντιμος, δίκαιος.
• Καθοδηγεί τους μαθητές.
• Διατηρεί το ενδιαφέρον των παιδιών για τη γνώση.
• Δεν κάνει διακρίσεις.
• Σέβεται τα παιδιά και τις δυνατότητές τους.
• Ενημερώνεται διαρκώς.
• Ανανεώνει τη διδασκαλία του.
• Συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη.
• Αποτελεί σωστό πρότυπο για τα παιδιά.

Σήμερα:

Αρνητικά:
• Πολλά μαθήματα >κούραση μαθητών.
• Έλλειψη σχολικών κτιρίων
• Έλλειψη έμπειρων εκπαιδευτικών.
• Απουσία οργάνωσης μαθημάτων.
• Καλλιεργεί το «κυνήγι του βαθμού» (βαθμοθηρία).
• Ξεπερασμένες μέθοδοι διδασκαλίας.
• Παρέχει μόνο γενικές γνώσεις.
• Ο μαθητής δε μαθαίνει να καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και να προβληματίζεται.
• Ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, χώροι άθλησης).

Προτάσεις:

Πολιτεία:
• Ίδρυση σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές.
• Σύγχρονος εξοπλισμός σχολικών κτιρίων (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές).
• Μετάδοση ηθικών αξιών και αρχών.
• Ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.
• Έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών.
• Ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά.

Εκπαιδευτικοί:
• Προσιτοί και συνεργάσιμοι.
• Να μετεκπαιδεύονται.
• Να μην έχουν ξεπερασμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις.

📙ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

Εθελοντής: ο πολίτης εκείνος που προσφέρει ανιδιοτελώς τον ελεύθερο χρόνο του ή τη γνώση του για χρήσιμες δράσεις προς όφελος άλλων, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα.

Ο εθελοντής:
• βλέπει τα άτομα ισότιμα.
• δε θεωρεί ότι ο ίδιος είναι ανώτερος, ότι ξέρει περισσότερα, ότι είναι "καλύτερος".

Τα προσόντα του εθελοντή
• Να είναι οργανωμένος και εκπαιδευμένος.
• Να έχει εξειδικευτεί στον τομέα του για να μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα τη στιγμή που θα του ζητηθεί.
• Να μπορεί ύστερα από την κατάλληλη εκπαίδευση να αναλάβει πρωτοβουλίες όπου και όταν χρειαστεί.
• Να είναι πρόθυμος να οργανωθεί και να συντονιστεί με τις υπόλοιπες ομάδες εθελοντών ή με άλλες κρατικές υπηρεσίες ή οργανωμένες ομάδες που έχουν αναπτύξει ένα εσωτερικό δεσμό και μπορούν να λειτουργούν πιο εύκολα μεταξύ τους.

Θετικές συνέπειες του εθελοντισμού:
• Δυναμώνουν οι κοινωνικοί δεσμοί μεταξύ των πολιτών.
• Δημιουργείται ισχυρή συνείδηση με στόχο τον άνθρωπο και τα προβλήματά του.
• αυξάνεται η ευαισθησία για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων,
• αποκτώνται νέα ενδιαφέροντα κι εμπειρίες ζωής
• σε κοινό επίπεδο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις στόχων κι ευνοείται η εθνική ενότητα
• βελτιώνεται ο διεθνής ρόλος κι η γενικότερη φυσιογνωμία ενός λαού.



ΕΝΟΤΗΤΑ 5

📕ΕΡΓΑΣΙΑ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ

Μορφές:
• Χειρωνακτική.
• Πνευματική.
• Μεικτή.

Προσφορά:
• Παρέχει υλικά αγαθά για την επιβίωσή μας.
• Βοηθά στη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια.
• Το άτομο αναγνωρίζει την προσφορά των άλλων.
• Αίσθημα ανεξαρτησίας.
• Καλύτερες διαπροσωπικές σχέσεις.
• Ομαλή ένταξη του ατόμου στην κοινωνία.
• Ενισχύει την αυτοπεποίθηση του ατόμου.
• Το άτομο αισθάνεται ότι προσφέρει και είναι ικανό.
• Ολοκληρώνεται η προσωπικότητα του ατόμου.

Νέοι και επάγγελμα

Ποιοι τους επηρεάζουν;
• Οικογένεια.
• Φίλοι – παρέες.
• Κοινωνικό περιβάλλον.
• Internet (διαδίκτυο).
• Μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Σήμερα:
• Γίνεται διάκριση των επαγγελμάτων.
• Ανεργία> σταδιακά «χάνονται» παραδοσιακά επαγγέλματα.
• Η μηχανή αντικατέστησε τον άνθρωπο.
• Εξειδίκευση
• Πλήξη, ανία, κούραση, το άτομο δεν αισθάνεται ότι δημιουργεί.
• Πολύωρη εργασία.
• Χαμηλοί μισθοί.
• Άγχος για εύρεση δεύτερης και τρίτης δουλειάς.
• Ακατάλληλοι και επικίνδυνοι χώροι εργασίας.

Νέοι
• Αποπροσανατολίζονται από τους στόχους τους.
• Πιέζονται από την οικογένεια τους > ακολουθούν επάγγελμα που δεν τους ταιριάζει.
• Άγχος για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
• Δεν επιλέγουν επάγγελμα με βάση τις ικανότητες και τις κλίσεις τους.
• Απογοητεύονται.
• Αντιμετωπίζουν την ανεργία > ψυχολογικά προβλήματα.

Προτάσεις

Νέοι
• Παιδεία
• Ολόπλευρη μόρφωση.
• Να γνωρίσουν τι θέλουν.
• Να κατανοήσουν τις κλίσεις τους και τα ενδιαφέροντά τους.

Οικογένεια – σχολείο
• Σωστή παιδεία
• Ηθικές αρχές
• Να βοηθήσουν το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του.
• Έλλειψη πίεσης
• Όχι στείρες γνώσεις και αποπροσανατολισμός (σχολείο).

Πολιτεία
• Έμφαση στην εκπαίδευση.
• Σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων.
• Μείωση ανεργίας με τη λήψη κατάλληλων μέτρων.



ΕΝΟΤΗΤΑ 6

📒Μ.Μ.Ε.

Τα κυριότερα: Τύπος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση.

Θετικά:
• Ενημερώνουν για όλα τα θέματα.
• Καταργούν τις αποστάσεις.
• Προβληματίζουν και αναπτύσσουν τη φαντασία.
• Μας φέρνουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς και άλλες χώρες.
• Μας διασκεδάζουν.
• Προβάλλουν έργα τέχνης και πολιτιστικές δραστηριότητες.
• Ευαισθητοποιούν για κοινωνικά θέματα.

Αρνητικά:
• Παραπληροφορούν.
• Αλλοιώνουν την πραγματικότητα.
• Προξενούν «πλύση εγκεφάλου».
• Αποδυναμώνουν την κριτική σκέψη του ατόμου.
• Απομονώνουν το άτομο από τους γύρω του.
• Προωθούν την ξενομανία.
• Αλλοιώνουν τη γλώσσα.

Προϋποθέσεις ορθής λειτουργίας
• Ουσιαστική ενημέρωση.
• Σεβασμός στις ανάγκες του τηλεθεατή.
• Καλλιέργεια ηθικών αξιών και αρχών.
• Έντιμοι δημοσιογράφοι.
• Η πολιτεία να λάβει αυστηρά μέτρα.


📒Διαδίκτυο

Προσφορά:
• Πληροφορίες στον παγκόσμιο ιστό.
• Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
• Συνομιλία με άλλους.
• Ψυχαγωγία.
• Εκπαίδευση μέσω απόστασης.
• Ελεύθερη πρόσβαση πληροφοριών.
• Κοινωνικοποίηση του ατόμου.

Κίνδυνοι:
• Παραπληροφόρηση.
• Αδυναμία ελέγχου ψευδών μηνυμάτων.
• Απομόνωση του ατόμου.
• «πλύση εγκεφάλου».
• Κυριαρχία Αγγλικής γλώσσας > αλλοίωση άλλων γλωσσών.

Προτάσεις:

Γονείς:
• Συζήτηση και διάλογος με τα παιδιά για τους κινδύνους του διαδικτύου.
• Να επιβλέπουν.
• Να παροτρύνουν το παιδί να συμμετέχει σε άλλες δραστηριότητες.


ΕΝΟΤΗΤΑ 7

📗Τροχαία ατυχήματα.

Αιτίες
• Μεγάλη ταχύτητα.
• Παραβίαση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
• Κατάσταση μέθης.
• Απροσεξία – επιπολαιότητα.
• Επιδεικτική συμπεριφορά.
• Έλλειψη φωτεινών σηματοδοτών σε διασταυρώσεις.
• Έλλειψη διαβάσεων.

Προτάσεις:
• Ενημέρωση πολιτών.
• Κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία.
• Λήψη μέτρων από την Πολιτεία (φωτεινοί σηματοδότες, διαβάσεις …).

📗Άγχος

Αίτια:
• Επαγγελματικοί λόγοι.
• Ψυχολογικοί λόγοι.
• Γρήγορες συνθήκες ζωής.
• Έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων.

Μαθητές:
• Αυξημένες υποχρεώσεις.
• Έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• Πίεση περιβάλλοντος (οικογένεια – σχολείο).

Συνέπειες:
• Σωματικά προβλήματα (κούραση, ασθενής μνήμη).
• Βίαιη και νευρική συμπεριφορά.
• Αρνητικές σχέσεις με τους άλλους.
• Χαμηλή επίδοση στο σχολείο.

Προτάσεις:
• Ουσιαστική παιδεία και καλλιέργεια.
• Ελεύθερος χρόνος.
• Συζήτηση – διάλογος (οικογένεια – φίλοι).
• Επαφή με τη φύση.
• Να γνωρίσουμε τον εαυτό μας.


ΕΝΟΤΗΤΑ 8

📘Ναρκωτικά

Αιτίες:
• Συναναστροφή με «ύποπτες παρέες».
• Μοναξιά.
• Προβληματικό οικογενειακό περιβάλλον.
• Έλλειψη ουσιαστικής παιδείας.

Συνέπειες:
• Το άτομο βυθίζεται στον εφιάλτη των ναρκωτικών.
• Σωματικά και ψυχολογικά προβλήματα.
• Απομόνωση.
• Βίαιη και εγκληματική συμπεριφορά.

Προτάσεις:
• Ενημέρωση πολιτών.
• Παιδεία.
• Αρμονικό οικογενειακό περιβάλλον.
• Δραστηριοποίηση σχολείου.



🔺🔺🔺🔺🔺

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου