21.12.09

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ

ΕΝΟΤΗΤΑ 3

• ΦΥΣΗ

Θετικά:
• μας ηρεμεί
• μας χαλαρώνει
• μας ψυχαγωγεί (ταξίδια, εκδρομές, συναντήσεις)
• μας διδάσκει την τελειότητα και την αρμονία
• μας παρέχει τα βασικά είδη διατροφής και επιβίωσης (αέρας, νερό, τροφή)

Σήμερα (αρνητικά):
Ο άνθρωπος:
• την καταστρέφει συστηματικά
• δεν κατανοεί τη σημασία και τη σπουδαιότητά της για την επιβίωσή του
• τα ζώα οδηγούνται σε σταδιακή εξαφάνιση επιπτώσεις
• ρυπαίνεται ο αέρας, το νερό, οι θάλασσες
και οι ακτές στην υγεία
• το περιβάλλον στις πόλεις είναι αποπνικτικό
από τα καυσαέρια
• τρύπα του όζοντος και στη ζωή του ανθρώπου
• φαινόμενο θερμοκηπίου
• αρρώστιες
• θάνατοι
• κακή υγεία
• βία & επιθετικότητα
• άγχος, στρες

Τρόποι αντιμετώπισης:
άνθρωπος:
• να κατανοήσει τη σημασία της φύσης για τον ίδιο
• να αποκτήσει παιδεία
• να ενημερωθεί και να κινητοποιηθεί
• να αναλαμβάνει τις ευθύνες του
• να μην αδιαφορεί και να περιμένει από τους άλλους να δραστηριοποιηθούν

κοινωνία:
• η οικογένεια να διδάσκει ορθά πρότυπα στα παιδιά της και να μην αδιαφορεί για τη ρύπανση του περιβάλλοντος
• το σχολείο να ενημερώνει και να δραστηριοποιεί τους μαθητές
• τα ΜΜΕ να ενημερώνουν και να κινητοποιούν τους πολίτες σχετικά με τη μόλυνση και την καταστροφή της φύσης
• η πολιτεία να λάβει αυστηρά μέτρα απέναντι σε όσους καταστρέφουν τη φύση
• οι χώρες να συνεργαστούν μεταξύ τους για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος













• ΤΑΞΙΔΙΑ

Θετικά:
• μας ηρεμούν.
• μας ψυχαγωγούν.
• μας χαλαρώνουν και μας ξεκουράζουν από το φόρτο και την καθημερινότητα.
• γνωρίζουμε καινούργια μέρη, μαθαίνουμε τον πολιτισμό άλλων λαών.
• γνωρίζουμε πολιτιστικά μνημεία και ερχόμαστε σε επαφή με την ιστορία, είτε τη δική μας είτε άλλων λαών.
• γνωρίζουμε καλύτερα τη χώρα μας.
• δημιουργούμε φιλίες και γνωρίζουμε τη νοοτροπία των ατόμων άλλων τόπων και χωρών.

Γιατί σήμερα τα άτομα δεν ταξιδεύουν συχνά;

• έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• γονείς: πολλές ώρες εργασίας.
• παιδιά: πολλές δραστηριότητες (σχολείο, φροντιστήριο κ.α.).
• ανεργία: οικονομικές δυσκολίες.
• κούραση από τις πολλές υποχρεώσεις.












ΕΝΟΤΗΤΑ 4

• ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σημασία:
• απαραίτητη για την επιβίωση του ατόμου.
• η καλή υγεία εξασφαλίζει ποιότητα ζωής.
• η καλή υγεία βοηθά στην ομαλή ανάπτυξη του ατόμου.
• η σωματική υγεία απαιτεί την πνευματική και ψυχική υγεία.
• μας προστατεύει από αρρώστιες και προβλήματα υγείας.
• μας βοηθά να ζούμε ήρεμα και χαρούμενα.

Σήμερα:
• οι περισσότεροι και ιδίως τα παιδιά αδιαφορούν για τη διατροφή τους.
• έντονο το φαινόμενο των «φάστφουντ».
• γρήγοροι ρυθμοί ζωής.
• έλλειψη ελεύθερου χρόνου.
• αδιαφορία ή αμέλεια των γονέων για τη διατροφή των παιδιών τους.
• διαφήμιση: επηρεάζει και παροτρύνει τα παιδιά να προτιμούν τυποποιημένα φαγητά.

Συνέπειες:
• κακή διατροφή.
• «κακή» υγεία και σωματικές ασθένειες.
• νευρικότητα και επιθετικότητα.
• οι πνευματικές ικανότητες του παιδιού «μειώνονται» (ασθενής μνήμη) και οι επιδόσεις του στο σχολείο ελαττώνονται.

Προτάσεις:
• ενημέρωση γονέων και παιδιών για τη σημασία της σωστής διατροφής για καλή υγεία.


• σχολείο: συζητήσεις και διάλογος προς τους γονείς, σχετικά με το ενδιαφέρον που πρέπει να δείχνουν σχετικά με τη διατροφή των παιδιών τους.

• πολιτεία: ενημέρωση και λήψη μέτρων που θα μπορέσουν να περιορίσουν τη συνεχή προβολή διαφημίσεων σχετικά με «έτοιμα» φαγητά.

• γονείς: να επιδιώξουν, όσο μπορούν, να βρίσκονται μαζί με τα παιδιά τους την ώρα του μεσημεριανού φαγητού

- με αυτόν τον τρόπο:
• οι δεσμοί της οικογένειας γίνονται πιο δυνατοί.
• το παιδί νιώθει ήρεμο και βελτιώνεται η πνευματική και σωματική του ανάπτυξη.




















ΕΝΟΤΗΤΑ 5

• ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Θετικά:
• Ενημερώνει.
• Ψυχαγωγεί.
• Προβάλλει προϊόντα με στόχο την πώλησή τους.
• Μας φέρνει σε επαφή με άλλα άτομα και άλλους πολιτισμούς.
• Μαθαίνουμε τα έθιμα και τη νοοτροπία των άλλων.
• Καλλιεργούμε την κριτική μας σκέψη, καθώς ακούμε πολλές και διαφορετικές απόψεις.

Αρνητικά:
• Διαφήμιση: «πλύση» εγκεφάλου δημιουργεί πλαστές ανάγκες.
• Προβάλλει σκηνές βίας και εγκληματικότητας.
• Αποκρύπτει την αλήθεια και πολλές φορές οι πολίτες παραπλανούνται.
• Προβάλλει εκπομπές «χαμηλής» ποιότητας με αποτέλεσμα:
- τα άτομα να χρησιμοποιούν φτωχό λεξιλόγιο
- να αλλοιώνεται η γλώσσα μας
• Συχνά η παραπληροφόρηση κάνει τα άτομα να ασχολούνται με ασήμαντα θέματα και να μην ενδιαφέρονται για σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας.
• Μαθητές:
- οι πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση τους απομονώνουν από τους γύρω τους
- οι επιδόσεις τους στο σχολείο ελαττώνονται
- δεν ασκούν την κριτική τους σκέψη

Προτάσεις:
• Άτομο:
- να αποκτήσει παιδεία.


- να ασκεί το διάλογο και να ενημερώνεται.
- να αναπτύσσει την κριτική του σκέψη.
Έτσι θα κρίνει σωστά και δε θα δέχεται χωρίς σκέψη όσα πληροφορείται και όσα ακούει.

• Οικογένεια και Σχολείο:
- να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη του παιδιού μέσα από:
- το διάλογο
- τη συζήτηση
- την ενημέρωση
- να συμβουλεύουν το παιδί να ενημερώνεται και να συζητά τα προβλήματα και τις απορίες του.
- η οικογένεια και το σχολείο να αποτελούν σωστά πρότυπα για τα παιδιά.

• Πολιτεία:
- λήψη μέτρων κατά των διαφημίσεων που δε σέβονται τα δικαιώματα των παιδιών και των ενηλίκων ατόμων.
- ενημέρωση των γονέων σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν τα αρνητικά αποτελέσματα από την πολύωρη παρακολούθηση των παιδιών τους μπροστά στην τηλεόραση.
- να κινητοποιήσει τους πολίτες μέσα από τη συζήτηση και το διάλογο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου